خورشید زیباست

از خورشید دور باش و از نورش نور بگیر!
خورشید زیباست

من اگه خودم عامل به این ها بودم
این متن ها اثر داشت
پس منو ببخشید!

------
بزرگی میگفت بیکار نباش، صلوات بفرست!

نویسنده: مدیر وبلاگ :)

آخرین نظرات

نوزده تفاوت خدمت پدر و مادر با بقیه مردم!

پنجشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۸:۱۵ ق.ظ

برنامه ای پخش میشه از تلوزیون به نام "دوستت دارم مادر" که این شب ها به مناسبت روز پدر نامش رو تغییر داد و شد "دوستت دارم پدر"، برنامه ای که دلنشین با فضا و دکوراسیون یک خانه سنتی که خود به خود آرامش خاص و سادگی دلنشینی رو به مخاطبش انتقال میده.

دیشب مهمان برنامه حجت الاسلام قرائتی بود، معلم قرآنی که عمر خودش رو پای قرآن گذاشت و همه عمر برای قرآن تبلیغ کرد، هر بار که ایشون رو میبینم یاد یک دیالوگ از دیالوگ های زلیخا در فیلم یوسف پیامبر می افتم که میگفت: "من هم اگر جای یوزارسیف بودم و چنین خدایی داشتم همه عالم را وادار به پرستشش میکردم".

آخرای برنامه بود و مجری به ایشون گفت صحبتی اگر دارید به عنوان صحبت های پایانی بفرمائید، ایشون گفتن من از دیشب یه مطلبی یادداشت کردم که اینجا بگم و اون اینکه پدر و مادر خدمت کردنشون به فرزند 19 تفاوت با بقیه داره و این تفاوت ها جای تفکر و تامل داره.

سریع دست به قلم شدم و این 20 مطلب رو نوشتم تا شاید برای هر کس که این مطلب رو میخونه مفید و کارآمد و انگیزه آفرین باشه، انگیزه ی خدمت به کسانی که خداوند دستور به احترام از اون ها داده.


1. پدر و مادر از قبل از تولد خدمت میکنند

2. پدر و مادر با عشق خدمت میکنند

3. پدر و مادر خودش را برای خدمت به فرزند فارغ میکنند 

4. پدر و مادر نسبت به کارش و خدمتش آگاه است، زیرا غریزی خداوند به او آموزش داده است.

5. پدر و مادر رایگان کار میکنند

6. پدر و مادر مراعات سرما و گرما را نمیکنند

7. پدر و مادر با غرور کار میکند،از خدمت به فرزندش احساس خجالت نمیکنند 

8. پدر و مادر خسته نمیشوند

9. پدر و مادر به همه یکسان خدمت میکنند

10. پدر و مادر با سوز خدمت میکنند

11. پدر و مادر آرزو دارد در آینده هم خدمت کنند و دعا نمیکنند بازنشسته شوند.

12. پدر و مادر خدماتشان جامع هست و در همه زمینه هاست، اجتماعی، دینی، ...

13. پدر و مادر بی کلک است

14. پدر و مادر هم خدمت میکنند هم دعا

15. پدر و مادر زشت و زیبا نمیشناسند

16. پدر و مادر کودکی و پیری نمیشناسند

17. پدر و مادر در همه عمر با خدمت و در آخر با ارثش کمک میکنند

18. پدر و مادر از سال ها قبل برای ازدواج و موارد دیگر برنامه ریزی میکنند

19. پدر و مادر از سالها قبل برای مسکن فرزند خود برنامه ریزی میکنند.



این روزها که روز پدر است فارغ از همه بحث ها و شوخی ها در قبال قدر ندانستن ( مثل روز جوراب و روز زیرپوش) گاه خوب است نگاهی به نگاهمان به پدر و مادر داشته باشیم. پدر و مادری که خداوند نام آنها را در کنار خود می آورد و میفرماید: ان اشکر لی و لوالدیک. "2"

برای من که پدرم هنوز شکر خدا در قید حیات است فکر اینکه روزی پدر و مادرم نباشند سینه ام را پر از غم و درد میکند، پس هر لحظه با خودم مرور کنم که حالا که هست حداقل به یادش باشیم. اگر به خاطر مسافت زیاد نمیتوان به خدمت کرد، لااقل با پیامک، تماس، تلفن، هر چه که امکان دارد به یادشان باشیم.

بارها دیدم سر مزار فرزندانی که آرزو میکردند پدرشان را یک بار دیگر ببینند و این فرصتی است که خدا به کسانی که پدرومادرشان هستند داده است، از نعمت هایی که داریم درست استفاده کنیم و قدر بدانیم.


پدر مقام معظم رهبری یکی از ائمه جماعت مشهد بودند. ایشان به دلیل یک عارضه چشمی در معرض نابینایی قرار می گیرند و برای معالجه و درمان لازم بود به تهران منتقل شوند، در ضمن ایشان به یک پرستار نیاز داشتند، از طرفی این پدر و فرزندانش علاقه وافری نسبت به همدیگر ابراز می کردند; همانند انس و علاقه ما بین حضرت یعقوب و یوسف. در این شرایط مقام معظم رهبری مردد بودند که بمانند و درسشان را در قم ادامه بدهند یا اینکه از پیشرفت علمی خود صرف نظر کنند و پرستاری پدر را بر عهده گیرند. 

این شبهه برای ایشان پیش می آید که شاید خدمت به پدر واجب تر باشد. با یکی از دوستانشان (که اهل معرفت بود) مشورت می کنند. او می گوید: 

عقیده من این است که شما برای خدمت به پدر به مشهد بروید، خدا قم را به مشهد می آورد، یعنی آنچه خدا می خواهد در قم به شما بدهد در مشهد به شما می دهد. 

این حرف به دل ایشان می نشیند، از تحصیل در قم و آن شرایط ممتازی که در قم پیش آمده بود صرف نظر می کنند و با پدر به مشهد برمی گردند. "3"


آنچه که بزرگان در خدمت به والدین به دست آورده اند در تحصیل و جاهای دیگر به آن نرسیدند و این همان علمی است که فرموده بود: «أَلْعِلْمُ نُورٌ یَقْذِفُهُ اللّه‏ُ فِى قَلْبِ مَنْ یَشآءُ.» "4"

علم، نورى است که خداوند به قلب هر کس که بخواهد مى افکند.


پی نوشت:


1. قرآن کریم - سوره مبارکه احقاف، آیه 15 
و وصینا الانسان بوالدیه احسانا حملته امه کرها و وضعته کرها و حمله و فصاله ثلاثون شهرا

2. سوره مبارکه لقمان، آیه 14

3. خاطره آیت الله مصباح یزدی از امام خامنه ای

4. منیةالمرید، ص 148و 167


نظرات  (۱)

  • سید حسین سیدی
  • سلام خدا ما رو در احسان به والدین کمک کنه
    به ما سر زده و نظر دهید
    پاسخ:
    سلام
    ان شاءالله که خدا توفیقش رو بهمون بده
    ممنونم بابت دعا
    ...
    دعای جمعی همشه بهتر از دعای فردیه
    مثل ایاک نعبد که در تفاسیر اومده این جمع بستن کمکیه قبول شدنش

    در شریعت مطهر "اسلام" کسى که چند جنس گوناگون را در یک معامله بفروشد، و برخى از آنها معیوب باشد، مشترى مى‌تواند، یا همه آنها را بخرد، و یا همه آنها را پس بدهد .اما اختیار ندارد که معیوب‌ها را پس بدهد و بى عیب‌ها را بردارد و در این مورد، چون نمازگزارى بیند که عبادت او معیوب و ناقض است، آن را به تنهایى به پیشگاه پروردگار عرضه نمى‌کند، بلکه آن را به انضمام عبادت همه عبادت کنندگان: از انبیا و اولیا و نیکان ضمن یک معامله عرضه مى‌دارد. بدان امید، که عبادت او در این ضمن پذیرفته شود. زیرا که تمامى آن عبادات رد نمى‌شود. زیرا هرگاه، برخى پذیرفته شوند، برخى پذیرفته نشوند. پذیرفتن سالم و نپذیرفتن معیوب، تبعیض در یک صفقه (عقد ربیع) است و این، موردى است که پروردگار، بندگان خویش را از آن، باز داشته است . پس، چگونه شایسته کرم پروردگارى اوست؟ او راهى جز پذیرش همه در پیش ندارد و مراد حاصل است . 

    منبع:
    کشکول شیخ بهایی، دفتر اول، با تصرف .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">